Všeobecné obchodné podmienky pre nákup v internetovom obchode Krokus. 

1) VŠEOBECNÉ USTANOVENIA 

Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu www.krokus.sk je PVTrend s. r. o., Lehota nad Rimavicou 31, 980 53 Lehota nad Rimavicou zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, vl.č.: 46236/S,  IČO: 55390421, DIČ: 2121973040 (ďalej len predávajúci). 

Kupujúcim je buď spotrebiteľ alebo podnikateľ. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. 
 
Všetky právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občianskym zákonníkom, ako aj súvisiacimi predpismi. 

Podnikateľom je osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu. 

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení jeho neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade rozporov medzi obchodnými podmienkami a individuálnou zmluvou, má prednosť text individuálne zmluvy. 

Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke obchodu. 

2) OBJEDNÁVANIE TOVARU A SLUŽIEB 

Tento internetový obchod funguje NONSTOP. Tovar si môžete ukladať do nákupného košíka alebo objednávať e-mailom. Ak máte špeciálne požiadavky, potom je objednávku možné uskutočniť len e-mailom. 

Predmetom zmluvy je tovar uvedený v kúpnej zmluve – objednávke. Informácie o rozmeroch, váhe a ďalšie údaje sú uvedené v popise výrobkov na našich stránkach. Pokiaľ sa tieto údaje odlišujú od skutočnosti, e-shop za tento fakt nenesie zodpovednosť. V prípade väčších nezrovnalostí Vás bude zástupca nášho obchodu neodkladne kontaktovať. 

Pri produktoch, ktoré zobrazujú viacero variantov na jednom obrázku, je kupujúci povinný označiť, o ktorý z ponúkaných má záujem. Pokiaľ tak neurobí, predajca si vyhradzuje právo na odoslanie akéhokoľvek variantu podľa náhodného výberu. 

Zaväzujeme sa, že svojím zákazníkom dodáme tovar v neporušenom stave a v zhode so špecifikáciami a vlastnosťami obvyklými pre tento druh tovaru, všetko v súlade s predpismi a nariadeniami platnými na území Slovenskej republiky. 

Elektronická objednávka sa stáva platnou vo chvíli, keď sú vyplnené všetky požadované údaje v objednávkovom formulári. Táto objednávka sa stáva návrhom kúpnej zmluvy. Formálnym potvrdením tejto zmluvy kupujúcim je uzavretá kúpna zmluva, ktorá je naplnená dodaním tovaru na adresu uvedenú kupujúcim. 

V niektorých prípadoch si predajca vyhradzuje osobné alebo telefonické overenie objednávky, zvlášť v prípadoch, kedy je cena za celú objednávku vyššia ako obvykle. 

3) POTVRDENIE OBJEDNÁVKY 

Objednávka uskutočnená zákazníkom v e-shope www.krokus.sk je prijatá ihneď a následne je kupujúcemu zaslaný potvrdzujúci e-mail. Ak Vám potvrdzujúci e-mail neprišiel do 30 minút, kontaktujte nás, prosím, na emailovej adrese: 

Potvrdením objednávky zákazník súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a dáva našej spoločnosti súhlas so: 

  • spracovaním osobných údajov 
  • spracovaním osobných údajov pre účely zobrazovania marketingových ponúk 
  • zasielaním dotazníka zákazníckej spokojnosti 

4) ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY 

Zákazník má právo zrušiť objednávku do 2 hodín od jej prijatia. 

Prevádzkovateľ obchodu www.krokus.sk, je oprávnený jednostranne zrušiť objednávku najmä v týchto prípadoch: 

  • vypredaný tovar na sklade 
  • chybne zadaná cena produktu
  • technický problém

5) SPÔSOBY DOPRAVY A PLATBY 

Objednaný tovar je zasielaný na základe Vami vybranej možnosti dopravy. Aktuálne podporované možnosti dopravy sú zobrazené na stránke Doprava a platba. Cena za poštovné je započítaná automaticky a kupujúci je s ňou pri objednávaní tovaru oboznámený. 

Doba dodania 

Tovar odosielame najneskôr nasledujúci pracovný deň odo dňa prijatia objednávky. Doba dodania závisí od spôsobu dopravy. Zvyčajne sa pohybuje medzi 1-4 pracovnými dňami. 

Akceptované spôsoby platieb 

  • Platba kartou – za tovar zaplatíte platobnou kartou počas objednávkového procesu

6) DODACIA LEHOTA 

Obvyklá doba dodania tovaru zakúpeného v našom e-shope je 1 až 4 pracovné dni. V prípade, že niektorý tovar nemáme skladom, je o tom kupujúci informovaný. V prípade technických problémov si firma vyhradzuje právo predĺžiť dobu dodania o 3 dni alebo stornovať objednávku. 

7) VÝMENA TOVARU 

V prípade potreby je do 14 dní od prevzatia tovaru možné nepoužitý tovar vymeniť za iný tovar alebo rovnaký tovar v inej veľkosti. V prípade záujmu o výmenu tovaru nás prosím kontaktujte emailom a počkajte na naše potvrdenie. Tovar potom stačí zaslať doporučeným balíkom (nie na dobierku!) na adresu, ktorú obdržíte v potvrdzovacom emaili. Náklady spojené s výmenou tovaru hradí kupujúci. 

8) ZMLUVNÉ POKUTY ZA NEPREVZATIE ZÁSIELKY 

Každá objednávka je záväzná (Občiansky zákonník § 544-545, zákon č. 40/1964 Zb.) podľa našich obchodných podmienok. Zákazníci, ktorí si objednajú tovar a nezaplatia objednávku, môžu byť zverejnení v registri dlžníkov a bude požadovaná úhrada vzniknutých nákladov na odoslanie tovaru a manipulačný poplatok (tzv. zmluvná pokuta) vo výške 30 €. Odoslaním objednávky súhlasíte s našimi obchodnými podmienkami a zmluvnou pokutou v spomínanej výške. Upozorňujeme, že všetky nesplatené pohľadávky (neuhradené zmluvné pokuty), môžu byť postúpené zmluvnej spoločnosti k vymáhaniu pohľadávok, vrátane všetkých nákladov s tým spojených. 

9) REKLAMÁCIE A ZÁRUKA 

Prípadné reklamácie sú posudzované individuálne a v súlade s platným právnym poriadkom. Kupujúci je povinný prípadné nedostatky a poškodenia ohlásiť predávajúcemu hneď po prevzatí tovaru. Za poškodenie spôsobené prepravcom e-shop nezodpovedá. 

Reklamácie fakturačných údajov prijímame do 10 dní od prijatia objednávky. 

Na celý sortiment tovaru je poskytovaná záruka 24 mesiacov, pokiaľ nie je stanovené inak. Do záručnej opravy bude prijatý len kompletný tovar, so sprievodnou dokumentáciou. Záruka sa vzťahuje iba na výrobné chyby. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. 

Do záručnej opravy nebude prijatý tovar: 

– s uplynulou záručnou lehotou v deň predloženia (doručenia) tovaru k reklamácii, 

– mechanicky poškodený (roztrhnutý, poškriabaný, prepálený atď.) 

– bez doloženia pôvodu nákupu, 

– poškodený nesprávnym použitím v rozpore s návodom na použitie alebo bežnými zásadami používania daného tovaru, 

– poškodený neodborným servisný zásahom, 

– poškodený zanedbaním starostlivosti o tovar (údržby tovaru). 

Na čo sa záruka nevzťahuje + výnimky skupín tovaru: 

– batérie a batériové články, kde je ako záručná doba udávaná životnosť výrobku (obvykle kratšia než zákonná záruka – 6 mesiacov), 

– poruchy vzniknuté bežným opotrebením, 

– poruchy vzniknuté nesprávnym použitím výrobku, 

– na produkty zaslané kupujúcemu ZADARMO (darček k výrobku, ako je napr. príslušenstvo, služby poskytované ZADARMO), 

– tovar vyrobený na základe špecifikácií zákazníka – personalizované produkty – napr. gravírovanie, potlač. (Zákon 102/2014 §7) 

V prípade neoprávnenej reklamácie si predávajúci vyhradzuje právo účtovať všetky priame náklady spojené s vybavením tejto reklamácie. 

Postup pri reklamácii: 

1) Informujte nás o reklamácii e-mailom

2) Tovar zabaľte do obalu, vrátane kompletného príslušenstva dodaného s tovarom. 

3) Tovar zašlite (NIE OSOBNE) ako doporučený balík (nie na dobierku!) na adresu e-shopu (PVTrend s. r. o., Lehota nad Rimavicou 31, 980 53 Lehota nad Rimavicou).

4) Priložte doklad o zakúpení reklamovaného tovaru v našom obchode a vyplnený reklamačný protokol

5) Vašu reklamáciu vybavíme čo najrýchlejšie, najneskôr však do 30 dní od jej prijatia našimi pracovníkmi. 

6) Po vybavení reklamácie je kupujúci kontaktovaný e-mailom, a vybavenú reklamáciu predávajúci kupujúcemu zašle štandardným balíkom. Ak si kupujúci zásielku s reklamovaným tovarom neprevezme, s predávajúcim nekomunikuje, prípadne je na uvedených kontaktoch nedostupný, vyhradzuje si predávajúci právo reklamáciu zrušiť a s tovarom naložiť ako uzná za vhodné. 

7) Náklady spojené s vrátením tovaru hradí kupujúci. 

Konanie o reklamácii: 

1) O riadne uplatnenej reklamácii kupujúceho u predávajúceho rozhodne reklamačné oddelenie ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto doby sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie poruchy. Reklamačné oddelenie vedie sprievodnú evidenciu došlých reklamácií. 

2) Reklamáciu, vrátane odstránenia poruchy, musí reklamačné oddelenie vybaviť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. 

3) Ak ide o poruchu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola riadne a včas odstránená, a reklamačné oddelenie má povinnosť poruchu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je vzhľadom k povahe poruchy úmerné, môže reklamačné oddelenie vec vymeniť, alebo ak sa týka porucha len súčasti veci, vymeniť súčasť. Ak takýto postup nie je možný, môže reklamačné oddelenie poskytnúť k žiadosti kupujúceho primeranú zľavu alebo vrátiť plnú sumu. 

4) Ak ide o poruchu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohla byť kúpená vec riadne užívaná ako vec bez chyby, má kupujúci právo, aby mu reklamačné oddelenie vec vymenilo, alebo vrátilo peniaze. 

5) Tie isté práva prináležia kupujúcemu, ak ide o poruchy odstrániteľné, ale kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie poruchy po oprave alebo väčší počet chýb vec riadne užívať. 

6) Ak ide o iné poruchy neodstrániteľné, a ak kupujúci nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z ceny alebo vrátenie plnej sumy. 

Záverečné ustanovenia reklamácií 

1) Tieto vyhlásené reklamačné podmienky sa vzťahujú na všetky kúpne zmluvy uzatvorené v našom e-shope a tvoria ich prílohu, ak nie sú priamo v kúpnej zmluve dohodnuté iné individuálne reklamačné podmienky kúpnej zmluvy. 

2) Príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa majú prednosť pred ustanoveniami tohto reklamačného poriadku, ak sú s nimi v rozpore. 

3) Tieto reklamačné podmienky vyhlasuje predávajúci ku dňu 20.apríla 2023 s tým, že sú publikované na www.krokus.sk tak, aby každý kupujúci mal možnosť sa s ich obsahom oboznámiť ešte pred uzatvorením kúpnej zmluvy. 

Snažíme sa byť Vám – zákazníkom, pokiaľ možno, čo najbližšie. Dobre vieme z vlastných skúseností, aké nepríjemné je uplatňovať na tovar reklamáciu. Pokiaľ sa akýkoľvek problém vyskytne, verte, že nás to mrzí a urobíme všetko pre nápravu k Vašej spokojnosti. 

10) NÁKLADY NA POUŽITIE KOMUNIKAČNÝCH PROSTRIEDKOV NA DIAĽKU 

Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory a pod.) si hradí kupujúci sám. 

11) PLATNOSŤ PONUKY PREDAJA A CIEN TOVARU 

Ponuka predaja tovaru a ceny tohoto tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovom rozhraní obchodu www.krokus.sk alebo do vypredania zásob. 

12) CENNÍK ADMINISTRATÍVNYCH ÚKONOV 

Zmena fakturačných údajov po plnení kúpnej zmluvy – prevzatia veci kupujúcim a zaslanie dokladu s novými fakturačnými údajmi. Cena za úkon 5 €. Nemožno vyžadovať zmenu fakturačných údajov u kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, na spotrebiteľa. 

V prípade zmeny fakturačných údajov na strane kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, je potrebná písomná žiadosť kupujúceho s uvedenými fakturačnými údajmi, ktoré sa majú meniť. 

Vyhľadanie, vystavenie a zaslanie odpisu dokladu o kúpe je spoplatnené sumou 5 €.